Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Brzeziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.brzeziny-gmina.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. Część zdjęć nie posiada prawidłowego opisu lub nie posiada go wcale. Część plików nie jest dostępnych cyfrowo. Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie). 4. Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. (powód: 1. Filmy i zdjęcia zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. 2. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Staramy się osiągnąć wyższy od wymagań prawnych poziom dostępności cyfrowej, stąd uruchomienie od 07.01.2020 r. nowego portalu informacyjnego Urzędu Gminy Brzeziny. Na stronie internetowej urzędu można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Trwają prace nad poprawą dostępności oraz szkolenie nowych redaktorów serwisu aby dokumenty publikowane były w sposób prawidłowy . W miarę możliwości będziemy poprawiać dokumenty zamieszczone w serwisie nieprawidłowo. Do końca czerwca 2022 r. planowane jest uruchomienie usługi dzięki której filmy ( również te opublikowane od początku roku) będą posiadały napisy dla osób niesłyszących .

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Sylwia Ziętek-Przybył- Koordynator ds. dostępności

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście od ul. 1000-lecia. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków znajdujący się przy schodach.

Dostosowanie korytarzy

Korytarz na parterze budynku jest częściowo dostępny dla osób mających trudności z poruszaniem się ponieważ ma zróżnicowane poziomy , występują stopnie schodowe oraz brak poręczy. Na parterze budynku znajduje się biuro obsługi klienta gdzie pracownik pomaga klientom urzędu w załatwianiu spraw oraz przywołuje pracowników z danych referatów jeśli jest to konieczne do załatwienia sprawy w związku z czym wszyscy interesanci obsługiwani są na parterze. Wyjątek stanowi biuro obsługi dowodów osobistych znajdujące się na piętrze, którego na chwilę obecną ze względów technicznych nie można przenieść na parter, jednakże w przypadku niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inna niedającą się pokonać przeszkodą, wnioskodawca wcześniej powiadamia właściwy organ, którym od dnia 7 listopada 2021 roku jest Urząd Miasta Kalisz tel. 62 504 97 42, który po uprawdopodobnieniu przez wnioskodawcę zaistniałego przypadku zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu zamieszkania/ pobytu tej osoby. Toalety w budynku na chwilę obecną nie są dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami jednakże trwają prace nad ubieganiem się o zewnętrzne środki finansowe na gruntowny remont i dostosowanie toalet.

Dostosowanie schodów

Schody nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni

W budynku nie ma pochylni.

Dostępność platform

W budynku nie ma platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Do końca roku planowany jest zakup pętli indukcyjnej.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy urzędu, tj. w godz. 7.30 – 15.30 po wcześniejszym umówieniu terminu z koordynatorem lub powiadomieniu na adres e-mail: urzad@brzeziny-gmina.pl na minimum 3 dni przed planowanym przyjściem do urzędu.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 grudnia 2019 13:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Marszałek
Ilość wyświetleń: 1940
30 marca 2022 15:06 (Joanna Wróbel) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
30 marca 2022 15:01 (Joanna Wróbel) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
30 marca 2022 14:46 (Joanna Wróbel) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
Zatrzymaj banner przewijany